Originalitatea moare. Setea de consumerism o ucide pe zi ce trece. Setea de audiente, rating cards, samd. Ele sunt nenorocitele care transforma industria media intr-o piata a luptelor in sange si a teatrului prost regizat. Caci asta se intampla in toate ograzile de presari. Degeaba ne ferim urechile si ochii, pentru ca namolul incepe sa ne topeasca simturile amortite. Ajunge pana la os, si de aici iti da lovitura de gratie ultimei urme de materie cenusie unde inca functioneaza sinapsele.
Originalitatea in media nu exista. Sau nu se vrea a fi afisata cu aceeasi grandoare cu care sunt puse in scena violenta si pornografia, scandalul si setea de razbunare. Pro Tv fura dupa Prima, Kiss fura dupa RAdio 21, RAdio Zu fura dupa Guerilla, intr-o lupta continua pentru audiente. Pentru ca, nu`i asa, si gura lor trebuie sa manance ceva?Ajung la concluzia pe care mi-o zicea demult un stimabil director de institutie culturala, cum ca...nimic nu e nou sub soare. Niciodata. Difera doar lumina prin care sunt puse in scena. Aceeasi lumina care diferentiaza un film porno de unul profund artistic. Satulia s-a inmuiat in carne, iar dezgustul inspre boratura forteaza iesirea. Exact aceea pe care trebuie sa o forteze. Bucala. Gura informatiilor s-a transformat intr-o curva fara rusine, care isi expune cracii nerusinat de lungi pe grumazul ascultatorului, transformat in sclac. Nu mai faci diferenta si te intrebi daca originalitatea, ca si concept, nu semnifica de fapt, copie fidela. Realizezi ca traiesti intr-un paradox cretinoid, in care bruma de originalitate e mancata de moliile mercantile, ascunse sub interesele patronatului.
Incepi sa te intrebi daca nu cumva si tu esti o copie fidela a cuiva, poate a vecinului de la 2, pe care pana nu demult il credeai sufletul pereche.
Dar nu, nu esti original, pentru ca gandesti ca masele. Esti de mainstream si urasti undergroundul, pentru ca este uncool. Nu`ti pasa daca undergroundul iti da sau nu ocazia de a fi original si de a pompa originalitate. Nici nu prea iti pasa, pentru ca oricum pornesti de la premisa ca totul s-a facut pe Pamantul asta si ca altii inantea ta au epuizat ideile de milioane pana la tine.
Ramai un anonim, cu materie cenusie, ingropat in cenusa impertinentei copiei. REalizezi ca nu ajuta. Asa ca, te dezbari de verticalitate si iti dai jos chilotii valorii, pentru a ramane penetrat de grosolana copie. Nici macar nu iti place. DAr asta e util. Asta e trendul. Nu poti sa inoti impotriva lui si impotriva marilor pesti care au aes calea asta.
Este uncool.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentezi?Tare, sa te auda toata lumea:
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.