Mi-am inceput dimineata incercand sa ingurgitez o informatie care nu se lasa ingurgitata si pace: demisia lui Turcescu de la mamutul Realitatea. Nu a picat ca un soc, dar a picat putin stramb, cum pica, de altfel, orice informatie intr-o zi de luni dimineata.
Va avertizez de la bun inceput ca acest material nu se vrea a fi o oda inchinata lui Turcescu. Cu siguranta se vor gasi multi care sa faca asta sau care sa-i dea in cap, pe la colturi de forumuri si platforme de social media. Cu toate astea insa, nu pot sa nu recunosc ca Turcescu se numara printre putinii oameni de televiziune pe care ii respect, ca si prezenta, incisivitate si...de ce nu, verticalitate.
In termeni obiectivi, demisia lui poate fi tradusa simplu printr-o intrebare: "Cum poti genera buzz social si mediatic intr-o fractiune de secunda?" Raspunsul este pe atat de simplu, ca si intrebarea: "Anuntand ca iti dai demisia de la un mare trust, unde te-ai rotunjit ca brand si ai creat suficienta notorietate cat sa iti poti permite sa faci asta".
Ce se va intampla in continuare a fost deja dezvaluit, partial: aparitia unui nou blog(in luna august) da de inteles ca jurnalistul Turcescu vrea sa-si obtina independenta ca brand si sa-si construiasca un alt tip de notorietate: cel pe online, domeniu inca insuficient exploatat.
O sa moara brandul Turcescu? Cu siguranta nu, pentru ca avantajul proclamarii desprinderii de trust duce la ofertare multipla si la eliberarea de constrangeri editoriale. Drept pentru care, preconizez ca jurnalistul Turcescu va juca acum numai pe cartile lui, obtinand avantaje atat de la putere, cat si de la opozitie. E un deziderat la care aspira orice jurnalist, trebuie sa recunoastem. Deziderat pe care insa foarte putini si-l pot permite. Iar Turcescu este unul dintre acesti foarte putini.
Ce-i drept, asta este inceputul inspirat pentru orice campanie de imagine sau de marketing de imagine: lansezi un instrument de comunicare(blogul), pe care-l dezvolti pornind de la un boom informativ: "ma desprind de Realitatea si imi declar independenta". Feedbackul se poate observa deja, la numai cateva ore de la aparitia informatiei. Pe pariu ca "razboiul" de informatii se va duce exclusiv pe online, pentru generare de continut? Cam de cate ori credeti ca va fi citat blogul lui Turcescu... ca si sursa? Va zic eu, de suficient de multe ori incat sa genereze un trafic de va sta inima in loc.
O sa-l bata la trafic Badea, pentru ca tampitii sunt mai multi in Romania
RăspundețiȘtergere