De vreo cateva luni incoace, barbatii de pe online sunt siderati, socati si fara vreo sansa prea rapida de redresare. Si asta pentru ca sunt asaltati cu tot felul de mesaje virtuale de tipul: "mie-mi place pe canapea", "mie-mi place peste tot", "mie-mi place pe jos". Mesajele vin de pe FB si provin toate de la femei. In mod evident, instinctul de vanatori s-a trezit in ei, neuronii s-au setat cu totii pe instinctele carnale si au inceput presupunerile: cui ii place unde, de ce ii place acolo si nu in alta parte, ce ar putea ei sa faca sa le placa si in alta parte si..cel mai important..daca ei chiar au sau nu un cuvant de spun in toata treaba asta cu placutul.
Ei bine, nu au, pentru ca de data asta au cazut in postura de victime(nu-i nimic, o sa isi revina repede!). Si cand zic victime, ma refer de fapt la o incercare grotesca de manipulare a creierelor barbatesti de catre cele femeiesti.
Ideea cu "imi place" a pornit de la o cauza nobila: prevenirea cancerului la san. S-a vrut a demonstra online ca femeile sunt puternice, ca sunt solidare si ca pot genera incredibil de repede social buzz tastand o fraza cu rezonante sexuale in mintea barbatilor(asta nu dovedeste putere femeii insa, ci o generare de iluzii acute). In felul asta, se vroia ca femeile sa isi demonstreze suprematia, iar barbatii sa se alature jocului de teasing verbal, imbratisand ideea campaniei.
Ei bine, nu. Incercarea de manipulare a esuat lamentabil in randul barbatilor, care s-au prins ca sunt folositi in interese de marketare sociala. Asa ca...au inceput sa riposteze, dupa cum era de asteptat.
Punandu-ma acum in locul lor, le inteleg perfect nemultumirea: ce legatura este intre cauza nobila si o fraza cu profunde conotatii sexuale? Nici macar campanie de guerilla nu se poate numi, pentru ca mesajul nu este nici extrem, nici violent, ci doar...lipicios.
Ei bine, or fi barbatii vanatori din nascare, dar sa nu exageram mai mult decat este cazul, folosindu-ne de presupozitii in generarea de campanii. Oricum, s-a demonstrat stiintific ca femeile se gandesc mult mai mult si mult mai intens la conotatiile sexuale si sex decat barbatii, de unde si ideea nascuta, iar mai apoi preluata de reprezentantele sexului frumos. Asa ca premisele cad.
Pana acum, campania nu dovedeste decat ca instinctele gregare inca functioneaza, da..ca altfel nu s-ar fi creat social buzz-ul. Grave nu sunt instinctele gregare, ci faptul ca doamnele au preluat mesajul cu tot cu conotatii sexuale, degradandu-l in transmitere(prin comentarii licentioase si chicoteli la colt de FB). Asta a facut ca intentia nobila sa se duca dracului, iar acuzele barbatilor sa devina mai puternice.
Sincera sa fiu, nu vad cum frazele astea ajuta femeile care au cancer la san, nu vad cum trateaza cancerul la san, nu vad nici macar o urma de intentie nobila si utilitate in transmiterea mesajelor profund pline de conotatii. CE vad in schimb, este o modalitate foarte usoara de consolidare de comunitati virtuale si fidelizare a lor, vad manipulare, vad generare de continut, vad succes in masurarea de metrics(pentru ca avem o singura fraza, care poate fi cautata incredibil de usor pe social search engines, cu atat mai mult cu cat vorbim de un singur mediu de promovare pentru campanie). Tehnic vorbind, este o campanie reusita. Nobil vorbind, nu reiese de nicaieri intentia sociala.
Asa ca, doamnelor, de data asta ma alatur cauzei masculine, pentru ca nu vad rationamentele logice in promovarea unei cauze nobile prin aluzii sexuale.
Cancerul la san este unul dintre putinele lucruri care nu ar trebui vandute prin sex si hlizeli. In rest, ne putem delecta cu oricare din cele de mai sus pe orice forma de media(print, tv, new media).
Grave nu sunt instinctele gregare, ci faptul ca doamnele au preluat mesajul cu tot cu conotatii sexuale, degradandu-l in transmitere(prin comentarii licentioase si chicoteli la colt de FB)
RăspundețiȘtergereExact!
@cristina: Una dintre putinele dati in care dau dreptate barbatilor, sincer:)
RăspundețiȘtergere:)) putine dati
RăspundețiȘtergereAs o fi , voi stiti mai bine :)))
Imi place ... sa aud comentarii de genul acesta ;)