Portocalele s-au suparat pe rosii si le-au dat in judecata. Nu in gradina edenica, ci in mahalaua constanteana. Deloc abstracta, chiar. Totul a pornit de la faptul ca pesedeii se pricep mai bine intr-ale anticampaniei decat pedeleii. Chiar si asa murdara cum e, campania e foarte bine pusa la punct. Lucru care nu poate decat sa racaie partizanii unui actual viitor posibil presedinte.Cum, necum, ei au dat in judecata pesedii, catraniti ca ..vezi, doamne, campanie murdara!!!
Sa fim seriosi! Nu stiu cat de murdara este campania, dar cu siguranta este agresiva!Insa dupa atatea runde politice, cred ca PDL ar fi trebuit sa intuiasca miscarile adversarilor rosii. De contrat, nu aveau cum sa le contreze, dar lista de variabile trebuia sa ia in calcul si o asemenea campanie. De fapt, cred ca cei de la PDL au fost prinsi pe picior gresit si au realizat ca slabiciunea lor a fost biciuita si calcata in picioare prin cele N panouri in care Radu Mazare se erijeaza in Dumnezeul politic si social al urbei, dumnezeu care, mai presus de toate, da in olimpianul Basescu prin mesajul agresiv pe care il aduce in fata: "Boc=Guvern=Basescu. Voi mai vreti?Eu, nu!".
Personal, dincolo de racaielile politice, vad campania PSD ca fiind foarte bine orientata catre public(sociologic vorbind, ca analiza de impact), ca si manipulare. Strategii au speculat foarte bine niste idei generaliste ale mentalului colectiv, idei care au fost puse in mesaje acide si cinice. Toate indreptate impotriva unei guvernari general intelese ca fiind de "criza". Prin asta, PSD s-a apropiat din nou de publicul lor tinta, folosindu-se de sparturi in patura adversarilor. Asta e strategia de joc ce da roade de fiecare data. Pentru ca la capitolul organizare, PSD sta foarte bine, comparativ cu adversarii.
Revenind la anticampania prin panouri(care intuiesc ca se desfasoara la nivel national), rolul lui Mazare este foarte bine orientat..si el. O ducem putin in zona ed advertising, unde famous person testimonials au rolul de a conduce consumatorul catre un mesaj atent ticluit. Personajul are credibilitate, o doza de victimizare, si cel mai important, are autoritatea necesara pentru a lansa opinii acide, pentru ca asa a fost construit si mediatizat. Brandul Mazare dicteaza, poporul il urmeaza! Sau daca nu tot poporul, atunci cu siguranta o parte din el.
Cromatic, grafica se foloseste de culoarea portocalie doar pentru a realiza antiteza cu cea rosie. Apartenenta mesajelor este asumata, sigla PDL nu este folosita. Asa ca PSD este acoperit, odata in plus. Bine gandit, as spune.Da..murdar si agresiv, dar ca impact este imens! Iar feedbackul este aproape instantaneu!
Si cand te gandesti ca totul a pornit de la sloganul electoral al lui Base: "In Constanta, votam cu Basescu, pentru ca e de-al nostru!" Nah, cum sa nu te supere, ca primar psd-ist, un slogan ca asta?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentezi?Tare, sa te auda toata lumea:
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.