Un blog de zi cu zi, fara corset sau operatii estetice. Atentie, respira natural!

miercuri, 27 ianuarie 2010

Adevarul de Seara Constanţa: Ramona Crângaşu, purtătorul de cuvânt al Mării Negre

După ce a lucrat cinci ani în presa scrisă, radio şi televiziune, a optat pentru un job de PR la ONG Mare Nostrum. Următorul pas este de a propune proiecte interesante de mediu.

A scris materiale despre activităţile ONG-ului de nenumărate ori şi nu a crezut că va ajunge să facă parte din echipa Mare Nostrum. „Cunoşteam organizaţia nonguvernamentală din perioada în care lucram ca producător la un post de televiziune local.ONG-ul avea nevoie de PR pentru consolidarea şi promovarea imaginii pe piaţă, m-am dus la interviu şi am ajuns să lucrez cu ei. Partea de PR m-a atras înainte de toate, plus că reprofilarea pe mediu a fost o provocare“, povesteşte Ramona Crângaşu.

A intrat cu forţe proaspete la noul loc de muncă în două proiecte ample şi ambiţioase: „Litoral Curat“ şi „Ape de îmbăiere“. „A fost destul de dificil la început, pentru că a trebuit să mă obişnuiesc cu un alt stil de lucru şi cu alţi termeni“, mărturiseşte tânăra.

Mediul, o provocare

S-a descurcat foarte bine şi pasul următor a fost să coordoneze campania publică „Ziua Internaţională a Mării Negre“. În campaniile Mare Nostrum, Ramona a intrat în contact cu voluntarii, majoritatea adolescenţi. Apropierea de ei a fost dificilă.

„A fost un lucru nou pentru mine din punctul ăsta de vedere, dar şi dificil. Mi-am adaptat mesajul în funcţie de nevoile şi curiozităţile lor şi am încercat să îi atrag pe partea de comunicare şi organizare de evenimente. Astfel, i-am sensibilizat puţin şi i-am determinat să se implice, completând eforturile colegilor mei de a-i apropia de latura ecologistă şi a voluntariatului“, spune ea.

Prietenii, cel mai frumos cadou

Mulţi dintre copii aveau curiozităţi legate de jurnalism, dar şi de mediu. Tânăra a încercat să creeze punţi de legătură între cele două domenii şi chiar a reuşit să „corupă“ o voluntară. Nu consideră dificilă munca alături de copii, ci doar foarte complexă.

A abordat şi domeniul delincvenţei juvenile, fiind, de altfel, tema lucrării de licenţă. „Lucrul în echipă există în oricare domeniu de activitate. Esenţial este însă să adaptezi mesajul“, adaugă ea. Cel mai preţios premiu pe care l-a câştigat Ramona de când este în familia Mare Nostrum sunt prietenii.

Promite proiecte interesante

Alături de Mare Nostrum, Ramona Crângaşu a avut ocazia să călătorească. Primele deplasări au fost în Bulgaria, la Varna. În luna februarie va pleca la Braşov să reprezinte ONG-ul constănţean la forumul de mediu privind managementul deşeurilor.

În viitor, intenţionează să facă propuneri de proiecte, considerând demersul un pas natural, care va veni de la sine în viitorul cât se poate de apropiat. „Partea de PR pe partea de ONG este încă un pionierat în România, din păcate. Mare Nostrum este unul dintre pionieri. Îmi place domeniul acesta, am ajuns să îi cunosc o parte din mecanisme, dar vreau să îi descopăr şi pârghiile reale de funcţionare“, conchide Ramona Crângaşu.
Mesajul pe care-l transmite Ramona persoanelor care nu respectă mediul este acelaşi pe care l-a avut şi pentru ea, până în urmă cu puţin timp: „Utilizarea raţională a resurselor este cheia unei existenţe sănătoase. Distrugi natura, îţi distrugi practic şansele de a exista într-un mediu sănătos“.

By ROXANA GLAVAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentezi?Tare, sa te auda toata lumea:

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.