Un blog de zi cu zi, fara corset sau operatii estetice. Atentie, respira natural!

joi, 16 decembrie 2010

"Unlike" pentru abordarea subiectului Ciocan

Am simtit un dezgust teribil in dimineata asta pentru tot ce inseamna presa din Romania.Dar cum la randul meu am facut parte din ea, o pun pe seama presiunilor venite de la patroni si le dau circumstante atenuante pentru gafa enorma comisa in direct. Nu de alta, dar de la Europa FM macar aveam pretentii.
Numai ca pretentiile mele s-au facut praf si pulbere astazi...cand am auzit subiectul editiei speciale pentru matinalul Europa: martirizarea domnului Ciocan, devenit brusc victima a sistemului si a sefilor rai, care nu il mai lasa sa vorbeasca cu presa. "Doar" pentru ca a terfelit imaginea institutiei pe care o reprezinta, fotografiat fiind in ipostaze prea putin laudabile. Interpelarile au curs in emisiune, comentariile cu iz(nu spun de care)- la fel, iar acuzele legate de privarea libertatii de exprimare si alte drepturi democratice au constituit esenta moderarii. Am rezistat doar 5 minute, dupa care mintea mea si-a dat shutdown singura si a vomat pe interior tot ce gandise cu o seara inainte.
Cum sa martirizezi, dom`le, un purtator de cuvant? Cum sa-i faci statuie pentru, vezi doamne...meritele deosebite pe care le are ca om si ca profesionist si...mai mult decat atat, cum poti da vina pe un sistem inchis prin definitie pentru o decizie...rationala si argumentata pe care a luat-o?
De data asta, tin partea sistemului si zic asa: in momentul in care iti asumi responsabilitatea sa reprezinti o institutie publica, in momentul in care pasesti intr-un sistem rigid, cu mentalitati conservatoare, nu incerca sa cauti scuze pentru atitudini desantate. Ai ales sa reprezinti sistemul, faci compromisuri si il reprezinti pana la capat cu acuratete. Daca esti prins pe picior gresit, atunci dai inapoi si zici diplomatic:"imi pare rau"..nu pui reprezentantii presei sa-ti aduca ofrande pentru eforturile depuse. Nu e nici etic, nici deontologic sa pui presa la mijloc intr-un scandal ce nu ii apartine. Dar, in fond, ce mai conteaza toate astea?
Ma intriga enorm sa aud si sa vad "cotidienisme" din astea, cu atat mai mult cu cat am prieteni in sistem, care reprezinta cu onoare cauza pe care au ales-o. Pe ei nu ii martirizeaza nimeni. Cum de altfel, nu ii martirizeaza nici pe cei plecati pe front, nici pe cei de la alte institutii similare. Ei nu au nevoie sa fie victimizati, vorba aia.
PS:Cu ocazia asta, poate nu o sa-l mai vad si aud pe mondenul domn Ciocan cu toate ocaziile, la toate emisiunile, in toate ipostazele. Si pentru echipa de la Europa FM, a very big "unlike".
De ce am eu o vaga senzatie ca se ascunde altceva in spatele scandalului astuia?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentezi?Tare, sa te auda toata lumea:

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.