Un blog de zi cu zi, fara corset sau operatii estetice. Atentie, respira natural!

vineri, 30 iulie 2010

Kktul numit brand al Romaniei

BRandul turistic al Romaniei este un mare kkt. Va asteptati sa spun altceva? Ei bine, nu, e un kkt si e un kkt al dracului de scump(cam de vreo 900.000 euro, din fonduri europene). Mult mai scump decat jaluzelele de la Ministerul Turismului, scoala lui Boc si ceasurile aurite de prin Capitala. Indiscutabil, de milioane de ori mai mai scump decat salariul unui profesor.
Am incercat sa evit kktul asta,pentru ca in general nu-mi place nici mirosul lui, nici consistenta. Dar banuiesc ca atunci cand dai kktul cu o tona de parfum da firma, trebuie sa miroasa altcumva decat kktul obisnuit, nu?
Am trecut prin toate starile de cand am intrat in posesia kktului asa numit Rebranding turistic al Romaniei. Oricat de pompos ar suna, tot un kkt ramane.
In prima faza, a fost senzatia de voma, dar m-am gandit ca laptopul de la munca nu are nicio vina..si nici platoul cu fructe din "the white room". Cu atat mai mult, iluminatorul de langa birou, full de accacia. Asa ca m-am potolit. La scurt timp, m-au trecut transpiratiile. Asta s-a intamplat cand am vazut suma alocata pentru un contract de 6 luni, rasfoind ppt-ul taranistic facut. De la transpiratii, m-a luat cu frisoane, cand am vazut frunza folclorica, pentru a incheia apoteotic cu o durere de burta(de la atata ras) cand am vazut conceptul cheie(??!!!) al prezentarii: Carpatii.
Dupa ce am vomitat in gand si in reluare la nivel abstract, m-am reapucat sa citesc kktul frumos imbracat(macar de-ar fi fost!). Am zis ca poate mi-a scapat mie ceva ce merita atentia si consideratia, ca doar apreciem valorile si le promovam ca atare.
Si atunci a inceput valul de "Golgote":

- in primele pagini de PPT, dupa ce ma baga in ceata cu cercetarile calitative si cantitative, vine lovitura: S-au realizat 10.881 interviuri telefonice. Singurul lucru care nu mi se spune este cum au fost gasiti si alesi idiotii de au fost chestionati(daca nu sunt cumva cu totii prieteni de-ai doamnei Udrea). Si ca sa vezi, dracia dracului, interviurile au fost asistate de cine? De un computer, da!



- din al treilea slide , aflu de concluzii. Si inca majore, ale asa numitului research. Evident, concluziile sunt concluzii, asa ca merita sa fie puse primele, inaintea scopuui si obiectivelor. Demential, imi urlu in gand, in timp ce ma dau cu fruntea de peretii gradinii Carpatilor.

- din slide`ul 12, aflu de grupul tinta: calatorul cu discernamant. Probabil este vreun termen vomitat de mintea odihnita a unui mare specialist. Ceva afinitati mitice si simbolice, imi repet in gand, intrebandu-ma daca au platit sau nu copyright`ul pentru a folosi arhetipurile astea de kkt in definirea brandului de tara.

- la slide`ul 13 ma enervez si ma gandesc daca dobitocu` ala de l-au pus in poza acolea este "calatorul mitic cu discernamant", despre care ma minteau ei in slide`ul 12. Dar nu pare a fi, ca zic ei ca cele 3 randuri de text sunt "cadru de referinta"

Sa nu mai zic de faptul ca ma ia cu lesin cand vad "," inainte de "si".

Fac o pauza de tigara, de 3 minute..sa imi revin. Asta e deci..brandul de tara? Inghit in sec si continui:

Si asa ajungem la slide-urile cu "Elementele principale de diferentiere", care m-au adus in culmea disperarii. Ma uit la o compunere prost facuta a unui copil idiot de clasa a II-a. REfuz sa cred ca astia au fost platiti sa faca asa ceva si ca..mai mult decat atat, au luat o TONA de bani pentru kktul asta de "rebranding". Imediat cum vad "natura neatinsa", incept sa bat nervos cu pixul in birou. "Niste idioti!", imi repet, in timp ce incercam sa gasesc ceva fascinant in kktul pe care il urmaream cu nesat.

Nu trece mult timp, ca ma si loveste in crestetul capului o alta constructie inteligenta: "CArpatii sune element de diferentiere al Romaniei". Hai, nu zau?Eu stiam ca se intind cam pe juma` de Europa, dar probabil ca eu si inca ceva zeci de milioane de romani sunt adevaratii cretini care au putut sa creada caasa ceva. Daca la studiu zice ca diferentiaza, atunci..diferentiaza clar!

Si uite asa ajung la tagline. O splendoare, ce mai : "România, explore the Carpathian Garden". Si aici izbucnesc:

Pai bine, mah, minti luminate ce sunteti, cam cat de idioti ne credeti?

Sa o luam logic: intr-un tagline facut pentru international, ce mama dracului cauta diacritica "â"? Daca ati mizat pe faptul ca strainezii ar trebui sa pronunte Romania cu "â", va asteapta niste suprize, pentru ca Romania nu-si permite "fitze" de mare brand. Noi nici macar nu avem brand, asa ca nu avem cum sa dictam opinii si comportamente. Decat atunci cand ne intitulam ori SUA sau Rusia..ori din cate imi aduc eu aminte, noi am cam pupat talpile si unora..si altora.
Cat despre "gradina carpatiana", aici m-ati dat pe spate. E tagline-ul perfect,care descrie cel mai bine serviciile Romaniei, cumulate cu valorile nationale. E o splendoare in iarba, transformata in kkt. Pentru ca numai asa se poate numi asa zisa "interactiune eficienta si indelungata" de care amintesc mascaricii pilosi in ultimele slide-uri. Interactiunea dintre ei si pletele blonde datatoare de orgasm "presedentian", bineinteles.
Si inca nu am zis tot ce aveam de zis. Hai, sictir!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentezi?Tare, sa te auda toata lumea:

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.