Un blog de zi cu zi, fara corset sau operatii estetice. Atentie, respira natural!

vineri, 30 mai 2008

Un Goran cum numai balcanicii il stiu

Balcanici suntem in cuget si simtiri..Nu stiu exact cum s-ar defini balcanismul asta, in afara faptului ca este pestrit, plin de sentiment si alert, dar ce e si mai ciudat e faptul ca il consider pe Goran Bregovic un adevarat balcanolog. Dar nu balcanolog in adevaratul sens al cuvantului, ci un balcanolog al cuvintelor si ritmurilor unduioase ale dealurilor balcanice, nu unul constrans de limitele stiintelor exacte. Si zic asta pentru ca, prin toate perindarile lui a reusit sa adune si sa concentreze exact acele elemente care definesc balcanismul in toate creatiile lui(ce-i drept, creatii din popor, putin adaptate). Sunt absolut convinsa ca cineva care nu este balcanic nu reuseste sa simta si sa inteleaga mesajul unei melodii din Balcani, cu exceptia faptului ca are un ritm alert, care il pune in miscare in permanenta. Recunosc ca nu prea eram mare fan Goran, pana cand nu l-am auzit la Eurovision 2008. Atunci mi-am dat seama ca ....balcanii , chiar daca nu sunt uniti ca si conglomerat de popoare, au totusi un lucru ce ii uneste: cultura si arta. Uite-l pe Goran pe care l-am auzit eu:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentezi?Tare, sa te auda toata lumea:

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.