Un blog de zi cu zi, fara corset sau operatii estetice. Atentie, respira natural!

joi, 8 aprilie 2010

Ce se poate intampla cand pronunti un simplu nume

Ti s-a intamplat vreodata sa tresari la auzul anumitor nume? Si aici nu ma refer la tresaritul ala de moarte, plin de spaima, ci la declickul care te poate scoate din starea ta de moment si iti rediretioneaza atentia catre persoana care detine numele in cauza. Ceea ce se intampla, de fapt, e o asociere mentala de familiaritate:asociezi numele cu o serie de amintiri pe care le ai despre persoana respectiva. Stiu, am stricat printr-o singura fraza toata frumusetea inceputului. Uitati ca am scris-o, pentru ca voi reveni inspre lejeritatea frazei de inceput.
Spre exemplu, eu cand aud "Andrei" in urechi, imi aduc aminte in mod automat de o gasca de nebuni, pe Otopeni, acum cativa ani. Toti il asteptau pe Andrei. Fiecare cu sufletul la gura, toti cu glumele la ei."Andrei" este unul dintre multele nume care starnesc reactii odata ce imi trec pragul urechilor.La fel se intampla si cu Sarmi, Bogdan, Catalin, Alexa. Sunt doar o parte dintre ele. Daca le-as spune pe toate, s-ar duce naibii tot misteru`. Dar rumegati asupra "problemei". O sa vedeti ca am dreptate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentezi?Tare, sa te auda toata lumea:

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.