Un blog de zi cu zi, fara corset sau operatii estetice. Atentie, respira natural!

miercuri, 15 aprilie 2009

Brandul autohton, sugrumat de mecanismele de piata

Nu stiu cat de mult se poate vorbi de datorie morala, chiar si in conditiile in care producatorii romanesti(vezi FEPAIUS) falimenteaza de pe o zi pe alta datorita imposibilitatii de a achizitiona materie prima din afara. Depinde la ce fel de produse romanesti ne referim, pentru ca ..oricum am privi lucrurile, problema are doua taisuri, pentru ca nu stiu cat mai putem vorbi de produse romanesti 100%. Si asta pentru ca pe undeva in procesul de productie , lucrurile se dez-romanizeaza. Nu folosim materia noastra prima, retelele si licentele au fost preluate de marile branduri, din simplul fapt ca noi, ca si romani, nu am fost buni manageri si nu am stiut sa dezvoltam la maxim afacerile autohtone. Insa, oricum am analiza problema calitatii produselor romanesti(valoroase si pretioase calitativ, intr-o perioada de mult apusa), ajungem mereu la discutiile legate de sufocantele branduri de import, care anihileaza orice tentativa a brandurilor nationale de a se dezvolta. Si asta pentru ca brandurile de import au un ambajal atragator(chiar daca ...continutul lasa de dorit), au campanii de publicitate foarte bine puse la punct(product placement, targetare..samd), vin pe piata impuse de trenduri. Ori in conditiile astea, va intreb, ce relevanta mai are faptul ca laptele demachiant DOINA este exceptional(dar nu are vizibilitate pe piata, ci merge pe achizitionarea dupa un criteriu unic: traditia) sau ca Aslavitan are produse foarte bune(cu toate ca, pe undeva, licenta este semi-preluata?). Sau..mai mult decat atat, ca lotiunile tonice, incaltamintea si imbracamintea romaneasca sunt atat de cautate, incat nu prea raman prin tara, ci se duc in piete de desfacere precum Italia?Cat vor mai rezista aceste branduri autohtone fara sustinere economica si fara campanii publicitare eficiente?TRaditia nu poate dura la nesfarsit, iar generatiile care vin din urma sunt sufocate de branduri internationale, trendy, pe val. Ca doar..vorba aceea, traim in plin consumerism, iar calitatea in consumerism vine pe loc secund.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentezi?Tare, sa te auda toata lumea:

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.