Un blog de zi cu zi, fara corset sau operatii estetice. Atentie, respira natural!

luni, 14 septembrie 2009

Zu the Boo!

Si ca tot am adus ZU in propozitie, am realizat ca ieri ma discutam cu Matz despre fenomenul ZU. Sunt consumatoare de mainstream, dar parca si ce e prea mult mainstream strica. Iar asta o demonstreaza nu numai Zu, ci si 90% din industria media romaneasca, ce s-au dus in cap dupa ALina Plugaru, Sexy Braileanca si alte non valori construite , declarate si ridicate la grad de cultura nationala. Manelizare e putin spus, caci si saracu` Mihai Coman stia el ce stia cand tot o dadea cu manelizarea presei. Iata ca teama lui tenebroasa a ajuns sa se adevereasca la trusturi considerate in continuarea monoliti, mamuti sau cum vreti sa ii mai spuneti. Si este manelizare de cea mai joasa speta, manelizare in care publicul se transforma(ioleu!) intr-o masa de maimute indopate cu banane cu E-uri si aditivi, taman bune pentru tembelizare.
DAr sa revenim. Ziceam de ZU. Am ajuns sa detest un anume mod de a face presa/radio.tv. Si anume, acela de a subestima publicul si de a-l imbeciliza, manipulandu`l grosolan. Nu ascult ZU, dar se pare ca niciunul dintre soferii cu care nimeresc nu e de aceeasi parere cu mine(poate le place manipularea). Intr-o dimineata, vocea lui Morar imi ascute timpanul. Era matinalul. Buzdugan il completeaza. Amandoi, in legatura telefonica directa cu o duduie care e prin oras. Duduia e rugata sa se apropie de un sofer si sa ii dea telefonul. Zis si facut. La telefon, soferul. Morar ii spune soferului ca daca vrea pizza pe care o are domnisoara in mana , trebuie sa se dea jos din masina , sa se duca inspre mijlocul drumului si sa urle: RAdio ZU e cel mai tare! Luru pe care stimabilu` l-a si pus in aplicare. Stupid, banal, penibil. Probabil ca cineva de la Departamentul de Marketing sau Comunicare mi-ar raspunde imediat: Don`soara! Consolidare de brand, mediatizare, integrare pe nisa, samd. Eu as raspunde la fel de calm:fucking bullshit! E doar subestimare a publicului, pornind de la ideea ca el, publicul e o masa compacta de dobitoci care bat din palmute si oracaie ca focile. Fals, stimabililor! FAls! Dar, da..aducator de audienta.
In a doua ordine de idei, un alt lucru m-a dezgustat. Faptul ca se fac reclame ascunse la Cosmote, reclamele unde Mr Buzdugan incearca un famous person testimonial. Tot in cadrul aceluiasi matinal, am auzit descrierile amanuntite la doua reclame:una este Cosmote, cealalta Vodafone, daca nu ma insel. CE-i drept, nu a fost pronuntat nici un brand, dar simpla detaliere a spoturilor a fost mai mult decat suficienta.
Haideti sa facem diferenta intre ironie, pamflet si interese manifestate vadit, pentru manipularea publicului! Eu una, sunt satula de indoctrinari si refuz sa cred ca publicul e o masa de idioti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentezi?Tare, sa te auda toata lumea:

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.