Un blog de zi cu zi, fara corset sau operatii estetice. Atentie, respira natural!

joi, 30 aprilie 2009

Cu mucii in fasolea turismului romanesc

Mare adunare mare la Nashu` in seara asta, cand s-au pus la masa discutiilor GOJIRA, cu FLORIN CALINESCU si inca doi distinsi invitati.Asta dupa ce ma amuzam teribil cu Gojira pe tema ideilor "salvatoare" in materie de turism si a persoanelor aduse la intaintare. Ma rog. Scopul adunarii? Pentru a face praf imnul turistic al Romaniei, in confruntarea lui (si a versurilor compuse de MOGA) cu realitatea. Bun, discutia parea destul de linistita pana in momentul in care s-a pronuntat cuvantul sensibil pentru urechile tuturor: SISTEMUL. SI de aici au inceput sa sara scantei. Pai cum sa faci un clip care sa iti construiasca o realitate inexistenta? Cum sa aduci tu turistul ala in Romania si de ce sa il aduci cand aia nu iti merge, aia e carpacita, aia e defecta, aia nu e conforma cu standardele europene? Oamani buni, as zice eu, haideti sa facem totul cu ..creier.De ce nu concentrati resursele doar asupra a cateva locatii din tara(3 de la mare, 3 de la munte..spre exemplu), pe care sa le faceti tzais de la cap la coada? Ca asa am impresia ca ne invartim degeaba in jurul cozii. sau..si mai bine, in loc sa cheltuiti 2.400.000 pe spotul publicitar si promovarea lui(sa fim seriosi! din intamplare, mai sunt si oameni de tv prin toata Romania asta, care isi dau seama ca scorul de promovare miroase a facatura de la o posta), alegeti sa investiti in locatiile respective, iar banii care va raman ii bagati in colarea tuturor autocarelor si tirurilor care ies din tara.(macar asa am iesi cu totii mai ieftin).
Dar, bineinteles, atunci cand vrei sa pui cazinouri in Vama Veche, e putin cam greu sa te gandesti la solutii simpliste, poate eficiente si cu siguranta mai ieftine(ca doar ce? ne-a batut criza la usa si ne ameninta ca ne ia cu japca deja? nuuuu.traim edenic si feeric in realitatile pantofiorilor nostri).
Revenind la subiect, bajetii au fost foarte pertinenti in ceea ce spuneau, aducand in discutie calitatea serviciilor din Romania, care nu fidelizeaza decat o foarte mica parte din turisti...apoi a venit vorba despre educatia romanilor, pentru ca mai apoi, discutia sa se mute in zona comparatiilor intre turismul din Romania si alte tari.
Interventia telefonica a lui MARIUS MOGA, cel care a compus versurile pentru imnul preaminunat de..praf, nu a facut decat sa aduca zambete si rasete in platou, si asta pentru ca.. cu greu poate fi adusa in discutie credibilitatea unui om acuzat de plagiat de atat de multe ori. Care om..ca sa vezi..a devenit mai nou si omul Ministerului(sau al ministrei)!
Stiti care e mare problema de care romanii nu si`au dat seama inca..sau nu vor sa isi dea seama deun lucru vital: INTOTDEAUNA, dar intotdeauna, tendintele din afara trebuie adaptate la cerintele si posibilitatile unei piete interne. In momentul in care piata ta(si aici vorbesc de turism) nu iti genereaza atat de mult profit, ba mai mult, scartaie din toate incheieturile, la fel ca si celelalte membre ale sistemului, atunci DOBITOC sa fii sa bagi intr`o afacere nerentabila atata amar de bani. Prima concluzie:suntem DOBITOCI.
Pe langa asta, vorbim si de faptul ca piata asta nici macar nu este exploatata mai deloc(asta fiind o consecinta a primei concluzii).Dar problema asta, distinsi domni, nu se rezolva pompand bani in lucruri inutile, ci pompand bani pentru a redresa verigile lipsa ale sistemului. A doua concluzie: suntem deja indobitociti de manariile lor.
Si ca tot m-a luat mana pe dinainte, vorbim si de faptul ca orice trend importat trebuie adaptat la cultura si civilizatia romaneasca in mod real, veridic..astfel incat consumatorul sa nu se simta mintit si palmuit peste fata si cu buzunarul gaurit de mainile hulpave ale celor care il intampina in concediu.Mai exact, daca vine americanul si o sa iti spuna ca el vinde foarte bine stand intr`o mana, pentru ca asta prinde la el..tu nu o sa fii atat de dobitoc sa copiezi exact strategia americanului, pentru ca tu NU ai resursele necesare, nu ai experienta lui in marketing, nu ai aceeasi piata de desfacere si nici aceeasi piata de consum...chiar daca vorbim de un target extern , si nu intern. A treia concluzie: deja ne kkm pe noi.
Drept pentru care, imi inchei pledoaria pe ziua de azi, aducandu`va trei concluzii, sub o forma coerenta:Suntem DOBITOCI INDOBITOCITI care se kk pe ei. si greu ne vom trezi din reveria insipida a sloganului insipid de scump: THE LAND OF CHOICE!

PS1: Vote for me ca ministru al turismului, pentru ca la cum se aleg si se distribuie functiile in ROMANIA, as avea sanse, doar daca as clipi frumos din gene
PS2: uitati`va la parodia baietilor de la HAPPYFISH, pentru ca e macar mai relevanta
PS3: Nu`i lasati sa va indobitoceasca in asemenea hal incat sa credeti ca THE LAND OF CHOICE este superlativul absolut in materie de branduiri.
Peace!

3 comentarii:

  1. sincer...tu crezi ca daca ar ridica astia turismul macar la standardul bulgarilor te-ar afecta pe tine ca persoana ? Astazi la o casa de schimb valutar din eforie nord erau o gramada de tineri care schimbau leii in leva...asa ca...

    RăspundețiȘtergere
  2. Turismul fierbinte nu are nicio legătură cu linia de înaltă tensiune şi nici cu liniile erotice din capul unor obsedaţi pe teme sexuale. De cînd avem o ministreasă prin venele căreia curg ape termale din abundenţă, conceptul de turism fierbinte a căpătat noi conotaţii. Iniţial, s-a spus că ministreasa intenţionează să pună un accent deosebit pe valenţele turismului ecumenic. Au fost, de altfel, multe voci care au susţinut acest proiect. Se pare însă, după ceea ce constat, că turismul fierbinte este mai aproape de vocaţia şi trăirile celor care au readus Ministerul Turismului pe pămînt, pentru că, pînă acum, s-a aflat în ceruri. Adică, vreau să zic, suspendat… Apa termală are proprietăţi deosebite. Deja, după primele estimări, a cîştigat competiţia cu apa de ploaie, care a ţinut loc şi de siglă pentru turismul românesc. Sigur, de acum încolo, cei obişnuiţi să bată apa în piuă sînt expuşi unor reale pericole, dar conducerea ministerului de resort speră că năravul ar putea avea lecuire. În noile condiţii impuse de ministreasa blondă, bătutul apei în piuă trebuie eradicat cu totul. Evident, dacă se poate. Dacă nu, pentru că la noi relele se conservă de minune, operaţiunea trebuie să întrunească toate condiţiile impuse de protecţia muncii. Bătutul apei termale în piuă generează alte cerinţe, relaţii şi exigenţe. Din fericire, avem suficiente rezerve de acest gen. Din cîte se spune, România stă pe o cadă cu ape termale, ceea ce nu este chiar la îndemîna oricui. Noii ştabi din turism îşi freacă bucuroşi palmele, mizînd pe faptul că, la ora bilanţului, apele termale le vor ţine de cald. Aiurea! În ultima perioadă, noţiunea de turism fierbinte a generat vechea stare de emulaţie creatoare din patria noastră. Sînt specialişti care spun că, avînd asigurată apa caldă, hotelurile de pe litoral vor funcţiona tot timpul anului, precum cele din Bulgaria. În cazul frecţiilor la piciorul de lemn al turismului, apele termale înlocuiesc cu succes spirtul. Turismul fierbinte se bazează pe o politică languroasă. Precum în Bulgaria, turistul prostănac, care nu are nicio legătură cu politica, trebuie momit şi ademenit cu promisiuni fierbinţi de cinci stele, chiar dacă, în realitate, ele sînt doar patru! Şi alea adunate de pe epoleţii invizibili ai securiştilor reciclaţi la cursuri intensive. În perspectiva dezvoltării turismului autohton, proiectele cu ape termale pretutindeni asigură garanţia îndeplinirii tuturor obiectivelor. În viitor, autorităţile ar putea valorifica rezervele de apă caldă risipite pe drumul dintre furnizor şi beneficiarii lăsaţi cu buza umflată. Turismul fierbinte presupune schimbarea radicală a mentalităţii unor factori de decizie. Ca să fie bine frăgezit în perspectiva ţepei pe care urmează să o ia, turistulului trebuie să i se inoculeze ideea de bază conform căreia el a făcut în scăldătoare. Mare noroc ai avut, fraiere, că ai apelat la serviciile noastre! Exact cum procedează bulgarii, ţară unde a crescut producţia de pastă de dinţi “Nexam” pe cap de turist român.

    RăspundețiȘtergere
  3. "Land of choice" e copy-ul Croatiei de o gramada de vreme. Nici la capitolul originalitate sau macar identitate nu prea se poate lauda cu ceva campania asta. Singura varianta in care titlul asta s-ar potrivi Romaniei ar fi "Taramul Alegerilor" avand in vedere parlamentarele, europenele si prezidentialele in acelasi an !!! :D De mare gratie !

    RăspundețiȘtergere

Comentezi?Tare, sa te auda toata lumea:

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.